Anno Online: Udany występ przeglądarkowej wersji

04.06.2013 o godzinie 10:49 napisane przez Stephan Keller w TestReviewGry na przeglądarkę

"Siema!", powiada Bartek.

"Siema!", powiada Bartek.

Już w marcu ruszyła otwarta faza testów beta gry Anno Online. Nie jakaś tam wersja - tylko wersja w polskiej, rodzimej wersji językowej. Dodatkowo gra niedawno została wzbogacona o nowy system gildii pozwalający graczom zakładać własne stowarzyszenia. Postanowiliśmy więc, że nadeszła już najwyższa pora aby przyjrzeć się tej grze trochę bliżej.

Seria gier Anno jest znana wielu weteranom gier strategicznych. Pierwsza część ujrzała światło dzienne w roku 1998, zatytułowana jako Anno 1602. I od tego roku – 1998, nie 1602 - seria cieszy się wielką popularnością. Najnowsza inkarnacja, której następująco poświęcimy kilka słów kombinuje znaną mechanikę gier strategicznych z nowymi cechami gier przeglądarkowych typu free-2-play.

Maszyna rozkazuje – my budujemy

Jak to zawsze bywa, wszystko zaczyna się dosyć skromnie i przytulnie. Nasza gra zaczyna się od kilku pionierów, którzy osadzili się na naszej wyspie wokół targowiska. Sam start jest, powiedzmy, dosyć restryktywny. Pomimo że wszędzie jest wystarczająco miejsca na zielonych polankach, musimy budować nasze pierwsze budynki w ścisłej kolejności zgodnie z zleceniami systemu i w dodatku mniej więcej w określonym miejscu. Tak mało swobody sprawia, że początek jest na bank ale niestety też bardzo nudny.
Wprawdzie w dalszym przebiegu gry możemy budować i osiedlać naszych pionierów, gdzie tylko nam się zachce ale pierwsze wrażenie jest takie, że maszyna przejęła kontrolę. A my niby marionetka, robimy co maszyna nam tylko zleci. Teksty pomocnicze właściwie zapobiegają typowym pytaniom. Jednak takie ilości tekstu, naszym zdaniem nie zawsze potrzebne, właśnie na samym początku rozrywki mogą działać trochę odstraszająco. 

Jeśli potrzebujemy konsultację u naszego doradcy zawsze możemy się śmiało pytać. A jeśli nie mamy ochoty na stałe dorady, to po prostu wyłączamy doradcę za pomocą danej opcji. Podobnie sprawa ma się z atmosferyczną muzyczką. Nie ma tu niestety dużo odmiany, jeśli więc muzyka po jakimś czasie nam się znudzi, to ją też wyłączymy. Co nieco odmiany obiecują zadania, które swoją drogą w łatwy sposób pomagają graczom zapoznać się bliżej z całą obsługą gry. W zadaniach chodzi głównie o budowy konkretnych budynków lub / i dostarczenie jakiś towarów. Każde pomyślnie ukończone zadanie dostarcza nam nagrody w kształcie przydatnych surowców i ewentualnie cennych rubinków.

Niech żyje wydajność!

Ponieważ miejsce na wyspie jest ograniczone, musimy jako sprawni administratorzy siedliska wykorzystać każdy centymetr wirtualnej ziemi jak najlepiej. Deweloper Blue Byte właśnie z tego powodu wbudował kilka przydatnych możliwości. Każdy budynek publiczny lub zakład wytwórczy ma zawsze dobrze widoczną sferę zasięgu, co nam ułatwi decyzję, gdzie owy budynek wybudować. Przytrzymując spację na wybranych budynkach, prowadzi do tego, że budynki stają się przezroczyste. To swoją drogą pozwala, lepiej planować położenie uliczek.

Daleki świat czeka

Jak tylko uda nam się osiedlić 1.5000 mieszczan, możemy ruszyć w daleki świat! Wprawdzie nie konkretnie my ale wielu kapitanów, którzy odtąd zobowiązani będą naszej sprawie. Za pomocą eksploracji, kolonizacji i rozbudowie nowych wysp powoli będzie rosnąć nasze własne imperium handlowe. Ekspansja jest ważna, ponieważ każda wyspa posiada swoje własne kosztowności. Ludność naszych wysp domaga się tych kosztownych towarów, które regularnie musimy dostarczać szlakami transportowymi. Na przykład te towary, których nie jesteśmy w stanie wyprodukować samemu lecz musimy wymieniać u handlarza. Handel swoją drogą jest jedną z niewielu funkcji interakcji z innymi graczami. 

Pomimo tysiąca graczy na jednym i tym samym serwerze, pozostajemy w dużej mierze sami swoi. Cała akcja rozgrywa się wyłącznie na naszych wyspach. Kto chciałby bawić się w wojnę, wylądował nie w tej grze. Niestety. Brak tutaj jednostek wojskowych i jakiejkolwiek produkcji militarnej. Lista możliwości interakcji wygląda dosyć skromnie. Z drugiej strony, byt pustelnika nie jest aż tak zły. Nikt nie może nas zaatakować, gdy jesteśmy offline a nasza populacja, flota i wszystkie wytwarzane produkty są bezpieczne przed wrogimi atakami.

Zaawansowani gracze mają możliwość oferowania swoich produktów na rynku, gdzie również mogą kupować nowy towar. Ponadto gra oferuje chat i komunikator umożliwiający komunikacje (a cóż też innego?) z innymi graczami. Komu to nie wystarczy, może założyć własne stowarzyszenie handlowe dzięki nowo implementowanemu systemowi gildii. Ta funkcja pozwala nam kompletnie, zająć się administracją naszej nowej organizacji. Wybieramy nazwę i herb naszej gildii a zapraszać możemy kogo nam się tylko zechce. Ponadto otrzymujemy nawet własny kanał czatowy!
Gry na przeglądarkę, Strategiczne, Średniowiecze
Anno Online ZdjęciaAnno Online Zdjęcia
Graj teraz za darmo
Typ:
Gry na przeglądarkę
12latPolecamy:
od 12 lat
pokaż wszystkieTop gry online
Anno Online Tags
  • na przelądarke
  • might and magic heroes online
  • mma pro fighter
  • przeglądarkowe
  • ass
  • kody
  • mmo
  • statki
  • kody do anno online
  • tykon
  • gry
  • budowanie miasta
  • symulacja wyspy i rozbitkow
  • a v p
  • gra na przeglądarkę
  • pingwin
  • sfgame
  • anno 1602
  • sredniowieczne